Fersk skrei med eggesmør og gulrot

Categories Fiskeretter

Nydelig god, sunn og enkel mat!

Beregn 150-200 g fisk per person (Kjøper man ferdig filetert vil det være nok med 150 g fisk om man ikke er storspiser da)

 

Del fisken i stykker, kok opp rikelig med vann og ha i ½ dl salt pr liter vann og ha fisken i pannen. Fisken skal nå trekke og ikke koke, i rundt 10 minutter alt etter hvor store stykkene er. Når fisken løsner lett fra skinnet er den ferdig.

 

Eggesmør:

Hardkok egg (Beregn 1/2 – 1 egg pr. pers)

Smelt smør og ha i findelte egg

 

 

Rens og del gulerøttene og kok i 10 minutter eller til de er ferdige.

15 kommentarer

15 thoughts on “Fersk skrei med eggesmør og gulrot

  1. eggesmør er fantastisk til fisk……løksmør også,men da ka eg bli uggen så eg tenker eg skal teste purreløk eller vårløk istedet

  2. Det så veldig deilig ut 🙂 Fisk er veldig godt med rett tilbehør 🙂 VI har hatt fiskeboller i dag vi, ikke helt det samme, men godt med karrisaus til 🙂

  3. cuskima: Vårløk er fint om du ikke tåler så godt løk. Jeg tålte veldig dårlig løk da jeg var liten, og spiser fortsatt ikke rå løk. Rødløk tåler jeg overhode ikke, men hvitløk er medisinsk 🙂

  4. eg tåler faktisk kvitløk veldig dårlig…og EG stinker når eg lager det -huden og neglene, så når eg dusjer lukter hele badet dampet kvitløk
    Er forskjellig hvordan eg reagerer på løk..eg spiser kremet potet og vårløk suppe…..og den tåler eg, men bare den dagen eg lager den -ikkje dagen etter. Tåler ofte ikkje oppigjen varmet mat med løk i og løksuppe eller brunstekt løk er drepen
    Tåler også mye bedre kvitløk om eg spiser den i kvitløkspepper eller pulver eller i mat enn fersk

  5. cuskima: Ja der ser du kroppen er underlig skrudd sammen, og det viser at vi er forskjellig. Derfor er det jo sprøtt at alle anbefalingene vi har her i lande er likt for alle. ingen som er mat intoleranse osv. Ja ja vi får tenke selv vi som har vett til det 😉 Ha en nydelig fin dag

  6. hahahahahaha ja vi som har vett til det 😛 hihihi
    noen ganger føler eg meg litt lost -masse som skal være sunt blir eg elendig av og da mener eg ikkje bare det statens anbefalinger….men de som likssom vet det…..masse sunne bønner og sånn……;/ masse krydder :/ eg må nesten a litt kjedelig mat….ikkje dårlig,men ikkje sånn med mye smak og sterke greier…eg blir helt ødelagt.
    så er en balansegang 🙂
    ha en super dag her er det hårvask på programmet før jobb 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *