Omelettmuffens med rødbetsalat

Categories Eggeretter

Denne laget jeg for noen dager siden, og jeg synes den ble litt artig og dekorativ, pluss at den var veldig mettende og god.Her kan du finne rødbetsalaten.

Til to store omelettmuffins:

2 egg

1 bit brokkoli

1 bit paprika

1 bit aubergine

1 sjalottløk

Litt raspet gulrot (bruker man biter blir den gjerne ikke steikt mør)

Litt revet squash

1 bit kylling

1 god håndfull med fersk basilikum

Salt

Pepper bruk gjerne andre krydder om du ønske det

Jeg rørete godt sammen eggene med salt og pepper. Renset og findelte/raspet grønnsakene og kyllinger og hadde alt sammen.

Jeg smurte formene godt før jeg øste blandingen i formene. Jeg hadde litt for mye i formene slik at de begynte å renne ut av formen, det er ikke lurt for da må man begynne å vaske ovnen 🙁 

Omeletten stod på 189 grader i rundt 20 minutter.

 

Jeg tømte den ut av formen og hadde rødbetsalat til, det passet veldig godt til.


 

4 kommentarer

4 thoughts on “Omelettmuffens med rødbetsalat

  1. så enkelt og lurt, og sånne fine former som kan brukes til mer enn bare til pynt. Takker for tips, jeg bare sløyfer kyllingen…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *