Sunne, gode sjokoladekjeks

Categories Godtesyk
Da jeg lagde knekkebrød i går kom jeg på at jeg kunne forsøke å lage kjeks av litt av deigen, og så sakt så gjort. 
Jeg kjevlet deigen rett på bakepapiret, og jeg kjevlet den ganske tynt slik at de skulle bli sprøe og gode.
Jeg tok bort deigen rundt glasset mens det fortsatt sto på brette, da ble ikke formen på kjeksene ødelagt.
Kjeksene ble steikt som knekkebrødene i 10-15 minutter på 210 grader med varmluft.
Kjeksene ble avkjølt før jeg tok fylle på.
PS: alt er gluten og melkefritt

Jeg hadde laget sjokoladepålegg og smurte det på ene delen av kjekset, og så trykte jeg den andre kjeksen opp på igjen.
Dette er super turmat eller for å få i seg noe før trening osv. dessuten var det så godt at man også kan spise de til kaffen eller lørdagsgodt Emoji
Men for å gjøre det lille ekstra smeltet jeg 80% sjokolade med en liten klatt smør, og hadde et tynt lag med sjokoladepålegg på ene delen av kjekset. Jeg varierte pynten med pinjekjerner, søte hjerter, og kakestrø,  her er det kun fantasien som stopper oss.

Valentin kjeks?
Kun med noen dråper smeltet sjokolade på! 
Eller helt uten pynt,med kun fyll i.


4 kommentarer

4 thoughts on “Sunne, gode sjokoladekjeks

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *