Stangekylling med steikte poteter og salat

Categories Kyllingretter

 

Jeg må innrømme at jeg har blitt svært skeptisk til hvilke merke med kylling jeg spiser. På siden til Stange sin landskylling, står det at de aler kylling opp på en skikkelig måte. Den er adskillig dyrere en vanlig kylling, men du verden for en nydelig smak.

Jeg kjøpte en kyllingfilet og hadde den i en ildfast form med olje i, og mitt i steikeovnen som stod på 150 grader (jeg var så trett at jeg som middag før middagen J). Ønsker du den hurtigere steikt, kan du selvsakt skru opp temperaturen litt. Fileten stod i ovnen i toppen 45 minutter, da var den usedvanlig saftig og nydelig. Jeg strødde bare på litt Maldonsalt.

Jeg hadde rester av kokte poteter fra dagen før, disse steikte jeg og hadde på Maldonsalt.

 

Salaten besto av hjertesalat, ruccula og rød lollorosso og physalis og en deilig olivenolje på.

6 kommentarer

6 thoughts on “Stangekylling med steikte poteter og salat

  1. Mmm, dette så virkelig godt ut 🙂 Takk for tipset om kylling. Jeg har vært skeptisk til det i det siste, men nå skal jeg gå på leting etter kylling fra Stange. Ha en fin lørdagskveld 🙂

  2. Her har de ikek av den kyllingen, men jeg har hørt om den før. For meg er det også et spørsmål om dyrevelferd så da burde man velgs som du.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *