Hjemmelagde glutenfrie fiskepinner med hollandaisesaus

Categories Fiskeretter

 

Det er så utrolig herlig når noen liker maten din, og når skjønne Mia sitter å seier “mmm det smaker deilig”, DA!, kan jeg ikke få det bedre.

Hun spiste av hjertens lyst.  

Når jeg lager fiskepinner bruker jeg vanligvis torskefilet uten skinn og bein. Det er viktig den er noenlunde tint om man bruker frossen fisk.

 

Del fisken opp i staver som vist på bildet.

Denne pakken med glutenfri strø brød kjøpte jeg på Ica, og det heller jeg i en plastpose. Ta litt så kan du heller fylle på om du trenger mer, så slipper du kaste for mye.

Bland egg, salt og pepper (du skal ikke ha i vann da spruter det bare når du legger fisken i steikepannen) i en bolle eller en skål. Fisken trenger mye salt, og jeg brukte rundt 1 ss salt på 2 egg. 

Man kan enten dyppe fisken i eggeblandingen eller man kan helle eggeblandingen over fisken.

Ha deretter fisken i strøblandingen, og deretter rett på en god og varm steikepanne med smør.


Fiskepinnene er ferdig etter få minutter på pannen.

Jeg lagde hollandaisesaus til og kokte poteter og gulerøtter. Men Mia ville ikke ha gulerot men “brrråkåli” som det seier  Bærgen ;-). Orker du ikke begynne å lage sausen (selv om det er veldig enkelt) så anbefaler jeg Knorr sin saus. 

Matbloggtoppen

9 kommentarer

9 thoughts on “Hjemmelagde glutenfrie fiskepinner med hollandaisesaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *