Pølser og ertestuing

Categories Pølseretter

Pølser og ertestuing

Jeg planla å ha bønner i tomatsaus til pølsene, men det hadde jeg ikke viste det seg. ?HE HE? godt planlagt. Derfor laget jeg erterstuing av erter på boks, ikke så godt som vanlige erter man legger i vann, men god nok.
Jeg tømte vannet av ertene og hadde de og smør i gryten og kokte de opp. Så brukte jeg stavmikser og moste ertene, og smakte til med salt og litt pepper. 

I dag brukte jeg vanlige grillpølser, noe som ikke er min favoritt, men i dag er det godt NOK dagen 😉
Jeg woket brokkoli,  squash og tomater til. Hva synes du om denne kombinasjonen?

 

 

Matbloggtoppen

4 kommentarer

4 thoughts on “Pølser og ertestuing

  1. Det såg godt ut, men eg er heilt slutta å ete pølser etter at eg såg ein video på facebook, som var frå Gilde,
    Der blei det putta ned i deigen heile grisungar, fysj. Det kan vera det er ein tullevideo, men eg stolar ikkje på det. Og eg som likte så godt wienerpølser…. :-(( Lurt det med bokserter til erterstuing.

  2. Oldemorbloggen: Det er mye forferdelig. jeg bruker vanligvis å kjøpe kortreiste pølser fra et lokalt slakteri. Bønes kjøtt, der er det gjort på ein etisk og gammeldags måte. Men av og til så blir no det bare som det blir :-))))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *