Kylling med barbecuesaus

Categories Kyllingretter
Jeg fikk en knallgod barbecuesaus av en venninne, og den måtte jeg umiddelbart teste.
Jeg bestemte meg for å ha retten i steikeovnen, men jeg kunne nok også ha kokt den.
Ca. ¼ flaske barbecuesaus
Ca. ½ dl olje
½ ts sukker
Blandes godt sammen.
2 kyllingfilet
1 aubergine
½ brokkoli
3 vårløk
Rens og del grønnsakene i biter og ha de i formen. Det kan være en fordel å dele og steike kyllingen litt på pannen før den has i den ildfaste formen, men det er ikke et ‘must’.
Ha på barbecusausen og la det hele stå i ovnen til kyllingen er gjenomsteikt, det kommer an på hvor store biter med kylling man har. Men man bør gjerne beregne rundt 30 minutter på 200 grader.

Matbloggtoppen

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *