Skynd deg og spis lammekjøtt før det også blir helseskadelig!

Categories Kjøttretter

 Bilde fant jeg på nettet siden jeg tydeligvis ikke hadde satt minnekortet rett i og dermed ingen bilder. 

I dag hadde jeg indrefilet av lam til middag, og for min del synes jeg den er bedre enn vanlig biff av okse. Bare den siste måneden har det i media vært fokus på hvor farlig svinekjøtt, laks og kylling er å spise, så det er best å nyte lammekjøtt før det kommer mer skremselspropaganda. Det som forundrer meg mest er at ferdigprodukter som er laget av samme type fisk og kjøtt, ikke er satt søkelyset på.  For min del synes jeg vi snart skal snu trenden vi er inne i der all mat nesten skal være gratis. Da kan det heller ikke være kvalitet på produktene, vi får betale det det koster og heller spise mindre, og ikke kaste så mye mat.
Indrefilet av lam blir fort steikt, siden den er ganske tynn.
Derfor er mitt råd er å ha en god, varm panne med smør, og ha på biffen og brune den på begge sider. Ta pannen bort fra platen og la den hvile i ca. 20 minutter. Rett før servering har man på salt og pepper og steiker biffen en gang til.
Jeg serverte med bernaisesaus, kokte poteter, blomkål og brokkoli.

Matbloggtoppen

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *