Hjemmelaget mojosaus og kylling

Categories Kyllingretter

 

Siden sausen ikke inneholder verken mel eller melk er den naturlig melke og glutenfri. Tomater og paprika med sin knall rød farge inneholder masse antioksidanter og mange andre vitaminer og mineraler, så her er det helse i hver dråpe saus. Sausen har også et lavt kaloriinnhold om noen skulle være interessert i det. Og som om det ikke var nok, den smakte meg aldeles NYDELIG.  

1 boks knuste tomater, helst økologiske siden de er mye bedre på smak enn andre, er min mening.

Eller man kan bruke 2 store tomater

2 paprika

1 kinahvitløk

½ -1 rød chili (jeg synes den chilien som man får kjøpt i vanlige norske butikker ikke finnes sterk i smaken lenger, er noen enig med meg i det?)

Saft av 2 båter lime

Litt vann om sausen blir innkokt

Smak til med litt sukker om det er nødvendig

Salt

Pepper

Rens og del alle grønnsakene i biter og ha de litt i gryten med litt smør eller olje. Ha på tomatene, lime og krydder og la det koke i minst 15 minutter.

Bruk stavmikser på sausen til den har blitt jevn.

Kyllingen steikte jeg på pannen med salt og pepper i rundt 15-20 minutter.

Jeg hadde båtpoteter, brokkoli og brekkbønner til.

 

 

Matbloggtoppen

4 kommentarer

4 thoughts on “Hjemmelaget mojosaus og kylling

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *