Glutenfri Rømmegrøt.

Categories Diverse retter

 

Jeg kan ikke huske sist jeg spiste rømmegrøt, derfor bestemte jeg meg for å lage i år. Det er bare himmelsk godt,

2 dl Toro glutenfri kakemiks eller det melet du foretrekker. Jeg har også forøkt med maizena (samme mengde), det fungerte fint det også.

 3 dl seterrømme

 6 dl H-melk

 2 ts sukker

 0,5 ts salt

Ha rømmen i en panne og varm på svak varme. Sikt i melet og

 la den småkoke litt, hvis du vil at grøten skal slippe smøret.

 Spe med lunken melk, og kok opp og smak til med salt og sukker.

Ha gjerne på sukker, kanel, rosiner og en klatt med smør. Her på Vestlandet er det vanlig å ha spekemat og saft til også.

Oppskriften fant jeg på cøliaki foreningen sin nettside  

Matbloggtoppen

4 kommentarer

4 thoughts on “Glutenfri Rømmegrøt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *