Cannelloni eller fylte lasagneplater

Categories Retter med kjøttdeig


Jeg var på nett for å leite etter inspirasjon og kom over Cannelloni på matprat. Jeg har endret på oppskriften siden jeg ikke hadde alt som stod i den opskriften, og for jeg ikke spiser svinekjøtt eller rødløk. Men det jeg vil gjøre neste gang er å ha noe væske av et eller annet slag i, for det ble litt tørt, men veldig god smak. Med rødvin til så gjorde det virkelig susen ;-).

Ca. 4 personer

400 g kjøttdeig

8 lasagneplater

1 løk

1 kinahvitløk

1 persillerot

½ paprika

Litt blomkål

Parmesan

1 ts koriander

1 ts timian

1 ts basilikum

1 ts oregano

Salt

Pepper

Jeg bruker glutenfrie lasagneplater og de er litt mindre en vanlige, de er også litt mindre håndterlige som de meste av glutenfrie produkter er. De skulle egentlig ha blitt rullet i lengden og ikke i bredden, men da fikk jeg så lite fyll i.

Kok platene tilde er nesten bløte, legg de på plastfolie som er smurt inn med olje når de er ferdig kokt.

Rens og del løk og grønnsakene. Steik kjøttdeigen og ha i løken og grønnsakene og surr de sammen med kjøttdeigen en stund. Ha på krydder og salt og smak til.

Ha blandingen på lasagneplater(ønsker du parmesan i rullene så må man gjerne det), og rull de sammen, og ha de i en ildfast form. Ha raspet parmesan på, å ha de i rundt 10 minutter i ovnen på 210 grader.

Server gjerne med salat.

Matbloggtoppen

8 kommentarer

8 thoughts on “Cannelloni eller fylte lasagneplater

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *