Last Updated:

Steikt ørret med pastinakksaus

Categories Fiskeretter

Pastinakksausen er vel gjerne ikke direkte en saus, men tenk så lurt å ha en grønnsak som saus daJ

Jeg hadde en pakke pastinakk (på de fleste butikker kommer de pakke)

Jeg renset og delte den i biter og kokte den med 2 dl vann

Hadde en god klatt smør

Salt og pepper

Og brukte stavmikser å jevne den, og vips så var den ferdig.

Steikte ørreten og hadde asparges


#fisk #ørret #pastinakk #oppskrift #glutenfri #melkefri
 

Matbloggtoppen

// <![CDATA[
var hr_currentTime = new Date();var hr_timestamp = Date.parse(hr_currentTime.getMonth() + 1 + "/" + hr_currentTime.getDate() + "/" + hr_currentTime.getFullYear()) / 1000;document.write('’);
// ]]>

11 kommentarer

11 thoughts on “Steikt ørret med pastinakksaus

  1. Ja, jeg tenkte jeg skulle bli flinkere til å brukte rotgrønnsaker, bake dem i ovnen og sånn. Jeg er faktisk mange jeg ikke har prøvd enda som pastinakk og jordskokker og persillerot og rødbeter, men nå fylte jeg opp handlekurven med grønnsaker i går og det ble ikke med en eneste rot,hehe. Får kjøpe i morgen:)

  2. Mariann Sæther Tokle: Det er bare å forsøke seg på en og en ting. Denne roten smaker litt bort i mot som sellerirot, så den er mild og fin. Det eneste jeg noen gang har kastet uten å tørre å spise er Kassava. For når jeg begynte å lese om den og at den var full av blåsyre og greier, så gikk den rett i søppelspannet he he

  3. Oj, det var bra du sa. Jeg har brukt kassava en gang og lagde stappe av den, den var ganske god. Men de spiser jo mye av den i mange land, er ikke det skummelt da hvis det er blåsyre i den

  4. Mariann Sæther Tokle: Det var akkurat derfor jeg ikke turte å bruke den. Men det er klart at om man varmebehandler den så er den ikke farlig. Men bare tanken fikk meg til å bleikne he he

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *