Kylling gryte med Østens smaker

Categories Kyllingretter


Jeg var omtrent ferdig med å lage middag da jeg fikk uventet besøk av en kollega, og da måtte jeg lage mer mat. En virkelig gledelig overraskelse.   Dette gjorte at jeg kom jeg litt ut av det med hvor mye jeg hadde i av de forskjellige ingrediensene, og derfor blir dette også en av mine «omtrent» oppskrifter.

Til 4 personer

4-6 kyllingfileter (er filetene små bør man ha mer enn 1 pr. person)

Ca. 2 cm med fersk ingefær

1 kinahvitløk

1 løk

1 potte finhakket koriander (Tips: ha litt av koranderen til å strø over ved servering) 

Squash

Ca. 4 dl fløte (tåler man ikke melkeprodukter så kan man bruke soya fløte)

Eventuelt litt maizena til jevning om den ikke tykner naturlig

4ts Curry paste (tåler man ikke gluten så sjekk at den ikke inneholder hvete, for enkelte merke har dessverre det. Santa Maria sin var fri for gluten)

1-2 ts gurkemeie (jeg hadde litt fersk gurkemeie som jeg brukte jeg da jeg fikk besøk hadde jeg i litt tørket for å få den fine fargen).

Salt og pepper

Rens og del løk, ingefær og kyllingen og fres alt i en panne. Ha på fløte og krydder og la det få koke til kyllingen er gjennomkokt. Blir ikke retten tykk nok så rører man ut litt (ca. 1ss) maizena og gir alt et oppkok. Helt på slutten har man i biter av squash.

Jeg hadde kokt ris og asparges til.



 #kylling #østen #krydret #thaiinspirert #glutenfritt #raskt #oppskrift #middag

Matbloggtoppen

// <![CDATA[
var hr_currentTime = new Date();var hr_timestamp = Date.parse(hr_currentTime.getMonth() + 1 + "/" + hr_currentTime.getDate() + "/" + hr_currentTime.getFullYear()) / 1000;document.write('’);
// ]]>

14 kommentarer

14 thoughts on “Kylling gryte med Østens smaker

  1. Nam så kjempegodt ut 🙂
    Koselig med uventet besøk av og til også. Og du er jo så flink med mat at uventet besøkhos deg er vel ingen problem 🙂
    Ha en fortsatt fin dag

  2. Lisbeth Pedersen: Tusen takk snille deg. Du er nå virkelig ikke borte vekk du heller ;-).
    Jeg elsker å lage mat når noen vil spise med meg, utrolig koselig med besøk 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *