Gulrotsuppe med torsk på 15 minutter

Categories Supper


Denne suppen fant jeg også på fiskesprell sine sider, og denne laget jeg i dag.

Det er gjort noen små justeringer i forhold til den opprinnelige oppskriften.

Ustyrtelig god etter min smak!

Til 4 personer

400 g torsk, bruk gjerne annen fisk eller for eksempel fiskeboller

Litt bacon (det hadde jeg ferdig steikt, og det passet veldig godt i, men er ikke nødvendig)

8 dl vann

4 store gulerøtter

2 fiskebuljongterninger

1 bit ingefær ca. 3 cm

Litt pepper og eventuelt salt

Fersk koriander om man har, det passet knakende godt til

Maizena om suppen ikke blir tykk nok. (dette kan variere pga. størrelsen på gulerøttene).

Sette vann og buljong på kok. Skrell og del gulerøttene og ingefæren i forholdsvis små biter å ha de i pannen og la de koke opp og la de koke noen minutter. Legg så fisken opp på gulerøttene å la den ligge til den er ferdig. Ta fisken opp av pannen og mos gulerøttene med en stavmikser (om suppen skulle være for tynn, blander man Maizena ut i litt vann, heller det i suppen og gir det et oppkok). Smakte til med pepper og litt salt om nødvendig. Legg i fisken ved servering og strø eventuelt bacon og koriander om det er ønskelig.

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Gulrotsuppe med torsk på 15 minutter

  1. Herlig 🙂
    Hehe 🙂 Jeg skulle egentlig legge ut gulrotsuppe i dag også, tok bilder i går av gulrotsuppen som vi hadde til middag. Jeg må bare gjøre om oppskriften, for den jeg brukte sto det 1 1/2 kg gulrøtter til 4 pers, hehe det ble jo suppe fram til jul.
    Ha en strålende fredag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *