Reker med couscous

Categories Salater

Jeg lovet å legge ut oppskrifter fra fiskesprell kurset jeg var på i Florø. Og siden jeg ikke kan spise hvete så lager jeg heller ikke denne retten selv siden Coscos er laget av hvete. Men bilde har jeg tatt og oppskriften er klipt og limt fra fiskesprell. Hun som laget denne retten var overasket over hvor utrolig enkel den var og lage og hvor god den var.

Til dere som ikke kan spise Coscos så kan det gjerne være mulig å bruke for eksempel ris.

Dette trenger du til 4 porsjoner:

400 g reker uten skall
4 dl vann
1 terning grønnsaksbuljong
1 ss olje
4 dl couscous
2 fedd hvitløk
2 rød paprika
1 ss olje
125 g fryste erter
½ ts salt
1 ss finhakket persille

Tilbehør:
Blandet salat

slik gjør du:

1. Kok opp vann med buljongterning og olje og
tilsett couscous. Se anvisning på pakken for
koketid.
2. Rens og grovhakk hvitløk og skjær paprika i
små terninger.
3. Surr hvitløk og paprika i olje.
4. Tilsett erter og la dem bli varme.
5. Tilsett rekene, bland inn couscous og smak til
med salt.
6. Dryss over litt persille like før servering.
7. Server rekecouscous med en frisk blandet salat
ved siden av.
Dette trenger du til 4 porsjoner:
400 g reker uten skall
4 dl vann
1 terning grønnsaksbuljong
1 ss olje
4 dl couscous
2 fedd hvitløk
2 rød paprika
1 ss olje
125 g fryste erter
½ ts salt
1 ss finhakket persille
Tilbehør:
Blandet salat

4 kommentarer

4 thoughts on “Reker med couscous

  1. hei, du har en kjempefin blogg!
    Jeg har en fotoblogg, og lurte på om du kanske ville stikke innom den? Jeg har en spørsmålsrunde på den, og kanske du lurer på noe med bloggen min som du har lyst til å spørre om? Takk på forhånd!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *