Sei i form

Categories Fiskeretter

Denne oppskriften fikk jeg inspirasjon til fra en blogger i det høye nord, dvs. at jeg tok utgangspunkt i hennes oppskrift og laget min egen vri. (http://matgladilavkarbo.blogg.no/1364856017_02042013_torsk_i_form.html#comment).

 

Til rundt 4 personer.

600 g seifilet, eller den fisken man ønsker eller har

1 purreløk

Ca. 6 godt modne/røde tomater

½ gul paprika

1 bunt persille (innpakket i plastbeger)

Smør (noen klatter oppå fisken)

Salt

Nykvernet pepper

Jeg fikk tak i fersk seifilet uten skinn, så jeg skar kun ut beina før jeg delte fisken i litt store biter.

Purren deles i to på langs og vaskes grundig før den skjæres opp i biter. Paprikaen skjæres i biter, tomatene i skiver og dillen finhakkes. Begynn med å legge litt av grønnsakene i bunnen av en ildfast form, deretter fisk og grønnsaker igjen. Til slutt har man finhakket dill, salt, pepper og smør på og har aluminiumsfolie rundt formen som settes i steikeovnen i rundt 20-30 minutter på 200 grader. Når formen har stått en stund i ovnen og innholdet har begynt å væske seg, kan man fjerne folien for da blir maten fortere ferdig og den brenner ikke. Jeg serverte med poteter.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Sei i form

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *