Under hundrelappen fra Rema 1000

Categories Fiskeretter

Karristeikt torsk i grønn ertersaus

Jeg fant denne oppskriften i Rema 1000 sitt hefte og ville forsøke denne retten som var litt sært sammensett, etter min mening. Men min iboende nysgjerrighet tok overhånd, for man kan jo ikke vite hvordan ting er før man har forsøkt. Men jeg må innrømme at jeg har smakt det bedre, skulle jeg laget den igjen, tror jeg nok jeg hadde kuttet ut spinaten og bare brukt erter.

Men smaken er som baken, altså delt! Har dere erfaringer med oppskrifter fra Rema1000?

 

4 dl hønsebuljong (jeg brukte vann og terninger av hønsebuljong)

1 løk

2 fedd hvitløk

350 g frosne erter

Salt og pepper

200 g spinat

500 g torskefilet

Salt

Karri

Cayennepepper

Kok opp med finhakket løk og hvitløk, ha så i ertene og la det få koke opp. Bruk stavmikser eller blender og kjør alt til det er jevnt. Smak til med salt og pepper.

Steik torsken og ha på krydderne.

Når fisken er ferdig steikt, har man vasket spinat i sausen og varmer den godt opp og har i fiskestykkene.

Rema 1000 anbefalte å ha i litt yoghurt før servering, og de foreslo pitabrød eller tortillas til.

Jeg hadde kokte byggryn til PS: bygggryn er IKKE glutenfri), og det smakte meg veldig godt!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *