Randis raske fiskegryte

Categories Fiskeretter

Denne retten ble, som mange av mine retter, laget ut i fra hva jeg har av råvarer. Jeg hadde bestemt meg for å ha fisk og fikk lyst å ha i tomatsaus i en eller annen form. Kokte poteter lå i kjøleskapet og på butikken fant jeg en nydelig potte med etterlengtet basilikum.

Mat til ca. 4 personer

500-600 g fiskefilet (jeg hadde torsk)

2 bokser knuste tomater

2 fiskebuljongterninger, eller eventuelt grønnsaksbulojoing

8-10 poteter, gjerne kokte

1 potte fersk basilikum

1 squash eller grønnsaker man har

Ca. 1 ts cayennepepper

Salt

Jeg laget retten i en panne, men man kan godt ha den i steikeovnen.

Skrell poteter og skjær de i tynne skiver. Har du kokte poteter, kan man ha tykkere skiver.

Ha knuste tomater, buljong cayennepepper, hakket basilikum og litt salt  i en panne eller form, og bland alt godt sammen og ha de delte potetene i. Bruker man ukokte poteter, anbefaler jeg å la denne blandingen få koke sammen i rundt 15 minutter før man har fisk og squash i (slik at fisken og squashen ikke blir ihelkokt). Bruker man kokte poteter, blander man alt sammen. Når fisken er ferdig, smaker man om man ønsker mer salt og cayennepepper.

En utrolig smakfull god og rask rett som er lett å lage.

2 kommentarer

2 thoughts on “Randis raske fiskegryte

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *