Steikt torsk med kålrabistappe

Categories Fiskeretter

 

Jo dette er en usedvanlig middag, men hvem seier man ikke kan forsøke? Minstejenten ville ha kålrabistappe og jeg hadde fryktelig lyst på torsk, så da ble det et kompromiss. Og det morsomste av alt var at min svært kresne datter elsket det J

 

Kålrabistappe

1 liten kålrabi
50 g smør (jeg bruker aldri annet enn setersmør eller olje i mat; fuskesmør er fullt av e-stoffer og annet tull som overhodet ikke er naturlig eller sunt for oss)
1 krm salt
1 krm pepper
Jeg skreller og deler kålrabien i biter (da blir den fortere kokt. Ha den i en panne med vann som akkurat dekker kålrabien. Den trenger mellom 45-60 minutters koking før den er helt myk. Når den er kokt, heller man av vannet og har i smøret og bruker en stauke/stavmikser/mikser for å lage mos. Så smaker en til med salt og pepper.
Fisken steikte jeg på pannen med kun  salt og pepper.

 

 

 

 


2 kommentarer

2 thoughts on “Steikt torsk med kålrabistappe

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *