Nyfisket torsk med bacon og grønnsakspuré

Categories Fiskeretter

 

Jeg har fått en ny ladning med fersk torsk som jeg har ‘prikevert’ og dandert og som nå ligger pent i fryseren og venter på å bli spist. Fiskehodene var vi en hel gjeng som samlet oss og hadde et herremåltid av.

Grønnsakspuré

4 gulrøtter

4 poteter

Ca. 1 blomkålhode

Ca.50 g smør (eller avhengig av hvor mye man ønsker å spandere)

Salt og pepper

Jeg renset og delte alt i forholdsvis små biter (det måtte gå fort, siden jeg var sulten som en ulv) og lot de koke til grønnsakene var møre. Da silte jeg av vannet, hadde smøret i og brukte en stavmikser til å mose grønnsakene med, og til slutt smakte jeg til med salt og pepper.

Jeg steikte først baconet og deretter steikte jeg filetene uten mel på, men hadde på et strø med salt og pepper.



dw12dt
2 kommentarer

2 thoughts on “Nyfisket torsk med bacon og grønnsakspuré

  1. I gode og onde dager!: Fisken var blodfersk og det passet veldig godt med grønnsakspuré til. Tradisjonelt har man gjerne potet, gulerot og smeltet smør til, og her er alt i et 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *