Kalunfilet med spinatsalat og råsteikt poteter

Categories Kalkun

 

De kalkunfiletene jeg kjøpte denne gangen var veldig tynne, så man måtte ha minst to til hver. Jeg steikte de så vidt på begge sidene og tok pannen av platen og lot de hvile seg mens jeg laget salaten. Siden jeg skulle ha spinatsalat med litt mye smak i, hadde jeg bare salt og pepper på filetene.

Råsteikte poteter er godt vaskede poteter delt i båter, og lagt i en ildfast form med olje, salt og pepper på. Men man kan ha alle mulige krydder, hvitløk eller hva man måtte ønske, eller alt etter hva man skal ha potetene til. Så steiker man potetene øverst i ovnen på 200-220 grader i 15- 20 minutter. Husk å vende litt på de.

 

Spinatsalat

Til en person brukte jeg:

1 god hånd med sCa. ½ søt spisspaprika                                                                

Ca. 1 ts sennep (jeg brukte den sterkeste, og det kan bli litt «heavy»)

Ca. 2 ss olje

Den spinaten jeg kjøpte i dag var vasket, og stilkene var av, så da slapp jeg å gjøre det.

Ha spinaten i en skål og ha oppskåret paprika i. Ha sennepen i en kopp og ha litt og litt olje i så den ikke brester. Poenget med å ha olje i sennepen, er at den skal bli tynnere slik at den fordeler seg rundt spinaten. Når man så  man har gjort dette, heller man dressingen over spinaten og blander godt sammen. Og vips! så er salaten ferdig til å spise. Om man bruker en mild sennep kan det hende at man ønsker å ha salt og pepper i, men dette må man bare smake seg fram til

 

 

 

 

 

   


 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *