Kald roastbiff med saltsteikte poteter og avokadosalat

Categories Kjøttretter

Etter koldtbordet jeg hadde til bursdagsfeiringen min, var det igjen en del roastbiff og den bør ikke ligge lenge i fryseren før den får frysesmak. 

For å få den oppspist hadde jeg den kald til middag og hadde saltsteikte poteter til, og avokadosalat som passer helt supert til, etter min mening.

Roastbiffen var oppskåret i litt gode stykker så de la jeg på et fat og pyntet enkelt med tomater og frisk basilikum.

Saltsteikte poteter:

Bruk små poterer, og gjerne mandelpoteter.

Ha potetene i en ildfast form eller en kjele (ikke bruk teflonbelagt kjele, den kan bli ødelagt av saltet) og ha godt med salt og olje på. 

Bland alt godt sammen og sett det inn i steikeovnen på ca. 200 grader og la det stå i rundt 20-25 minutter, eller til de er gjenomsteikte. Det kan være lurt å

vende de noen ganger under steikingen. 

 

Avokadosalat

½ avokado

Ca. 6 cherrytomater, eller tilsvarende med annen tomat

Ca. ½ ss majones

Worcestersaus (kan sløyfes, eller man kan bruke soyasaus)

Salt og

litt pepper

Del avokado og tomater i små biter og ha i en skål sammen med majones, Worcestersaus og bland alt godt sammen. Bruk gjerne en gaffel og “kverk” alt litt. Smak til med salt og pepper. 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *