Kjøttpudding med persille og ruccola

Categories Retter med kjøttdeig

Jeg elsker ruccolasalat, men det er alt for mye i pakken til at jeg klarer å bruke den opp før den er ødelagt. Så derfor ville jeg se hvordan den fungerte i kjøttpudding og det var veldig vellykket!

1 pakke kyllingkjøttdeig (bruk annen kjøttdeig om du ønsker, men da må du gjerne ha i litt mer væske, siden kyllingkjøttdeig er fuktigere enn vanlig kjøttdeig).

1 liten potte persille

Ca. ½ pakke ruccolasalat

1 løk

2 ss Worcestersaus

Ca. 2 ss vann

1 ts pepper

1 ts salt

Hakk løk, persille og ruccola og ha det i en bolle sammen med kjøttdeig, væsken og salt, og bland alt godt sammen. Jeg formet den bare litt og hadde den i en ildfast form med litt olje i. Forvarm steikeovnen til 220 grader og sett i kjøttpuddingen. Steik den i ca. 45 minutt.

Jeg serverte med poteter og guacamole og en salat bestående av isbergsalat, ruccola, tomater og cashewnøtter.

              

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Kjøttpudding med persille og ruccola

  1. Åååå…kjøttkaker elsker jeg…bare hjemmelaget så klart…noe annet kommer ikke inn i denne munnen.
    Har laget kjøttpudding noen ganger også…men liksom ikke helt hatt sansen…
    …kanskje ikke rett oppskrift…så jeg bør vel prøve denne og 🙂

  2. passion4lifeandtravel: Så morrsomt at du liker kjøttkaker men ikke kjøttpudding. Men det er slike ting som bare er sån, uten at vi kan sette fingeren på hva som gjøre det .

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *