Fisk i ovnen med koriander og oljestekte mandelpoteter

Categories Fiskeretter

Jeg tror at jeg ikke skryter av maten jeg lager, men jeg vet jeg gjør det likevell. Det er så enkelt at jeg elsker mat og det jeg synes er veldig godt, det klarer jeg rett og slett ikke hode kjeft om (selv om jeg er en meget sjenert bergenser ;-). Denne middagen var et herremåltid og jeg innbiler meg at den er noe barn vil like godt.

Dette er til 3-4 personer
2-3 hele fiskefileter
2 bokser hakkede tomater
1 bunt/pakke vårløk
2 potte fersk koriander (som du kjøper i vanlig dagligvarebutikk, de er ikke så stor)
Litt blomkål (så mye du ønsker og det samme gjelder brokkolien)
Litt brokkoli
Ca 2 ts salt
Ca. 1 ts pepper
Rens og del alle grønnsakene og del fisken i stykker. Ha fiskestykkene i en ildfast form og ha på grønnsakene, salt og pepper. Hell de knuste tomatene opp på hele herligheten og sett formen i ovnen. Det bør få stå i ca. 30 minutter, eller til fisken er ferdig på 220 grader. Jeg hadde litt fersk koriander og ruccolasalat på toppen når den var ferdig.

Mandelpoteter i olje
Olje
Grovt salt (gjerne maldonsalt)
Man kan også ha på for eksempel urter, hvitløk, men i dag ble det slik. Mandelpotetene vaskes godt, ha de så i en ildfast form og hell på godt med oliven- eller rapsolje, og strø godt med grovt salt.

                             

2 kommentarer

2 thoughts on “Fisk i ovnen med koriander og oljestekte mandelpoteter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *