Helsteikt makrell

Categories Fiskeretter

Makrellen er kommet og da auser man den inn i bøtter og spann, i alle fall her på Vestlandet. I denne perioden er det nesten ikke mulig å få annen fisk, men det slenger en og annen sei eller lyr.

Jeg valgte å helsteike makrellen denne gangen og jeg er ikke heftig glad i agurksalat, så da ble det wokkede grønnsaker til.

Makrellen er fort gjort å steike og man kan godt spise det sprøsteikte skinnet, om man ønsker det, men da bør man rense og vaske skinnet godt før man steiker makrellen.

Jeg tok salt og gnikket det godt inn i fisken både på utsiden og innsiden og hadde så et strø med pepper før jeg steikte den på steikepannen. Jeg hadde wokket blomkål, brokkoli, asparges og squash til og litt tyrkisk yoghurt.

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Helsteikt makrell

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *