Røykt skinke og rotmos

Categories Kjøttretter

Jeg kaster nesten ikke noe mat og derfor har jeg små rester av det meste i fryseren ,og nå dukket det plutselig opp noen biter med røykt skinke.

Jeg hadde en eller annen plan med den, men det ble det ikke noe av og så ble det rotmos med skinken i. Enkelt, sunt og godt.

Siden det er en stund siden jeg laget dette, så husker jeg ikke helt mengdene, men det spiller ikke så stor rolle, de fleste oppskriftene mine er på sånn ca. mål.

Blomkål

Poteter

Brokkoli

Smør

Salt og pepper

Trenger man veske, så er kokevannet veldig fint å bruke.

Rens og del grønnsakene og kok de til de er møre, tøm deretter av vannet (men ha litt igjen i en kopp om du trenger væske i mosen). Ha i smør i grønnsakene og bruk en stavmikser eller en moser og mos til det blir noenlunde jevnt. Smak til med salt og pepper og ha i skinke i biter og la det få stå sammen litt til skinken er blitt varm.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *