Er jeg blitt en rosa matblogger?

Categories Pølseretter

Jeg tuller selvsagt nå, men det var litt moro da middagen min ble rosa. Da jeg bodde i København solgte de blant annet ferske rødbeter, noe jeg sjelden ser i de butikkene jeg bruker å gå i. Men jeg var på Stend gardsbutikk og der hadde de altså ferske rødbeter, og da måtte jeg bare kjøpe. Jeg kjøpte bare en, men hva skulle jeg bruke den til? det ble jo det neste! Jeg var på min vandring i skap og skuffer på jakt etter middag, så fant jeg kikertene og så rødbetene, og deretter gikk resten av seg selv. Og jeg måtte le litt når maten ble rosa, siden det er en farge jeg i grunnen ikke er så glad i, så jeg blir vel ?mobbet? av vennene mine for å lage rosa mat nå da, hehe.

Kikkerter, med rødbeter og Bønespølse

1 porsjon

2 pølser

1 fersk rødbete

½ løk

1 vårløk

Persille

1 pakke kikerter (200g)

Smør eller olje til å steike i

Salt

Pepper

Ca. 1 ts koriander (har du fersk, så bruk gjerne det)

En god neve med persille (kan sløyfes, men den gir veldig fin smak og farge)

(Jeg tok rødbetene i litt ut i steikingen, men de bør nok få surre en stund i gryten, for mine ble litt harde)

Skrell rødbeter og løk og del de i biter og la de surre i gryten i ca. 10 minutter, eller til de er møre. Del pølsene i biter og ha de i gryten og deretter kikertene (husk å tømme vannet av ertene).

Finhakk persille og ha den i sammen med resten og smak så til med salt, pepper og koriander.


Ikke noe godt bilde, men et bilde 😉
 

6 kommentarer

6 thoughts on “Er jeg blitt en rosa matblogger?

  1. Men tenk deg hvordan dette kunne slå an på en fest da, eller til små prinsesser som ikke vil spise maten sin….mulighetene er mange og jeg synes den ser litt spennende ut skal jeg være enig 🙂 God helg til Deg :))

  2. Rosa middag må nå slå godt ann blant alle de kresne småprinsessene rundtomkring i landet vårt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *