Havets gleder

Categories Fiskeretter


I dag skulle vi grille. Men når klokken er blitt 21 og grillen fortsatt ikke er tent og tarmene HYLER av sult, ja da dropper vi grillingen. Men så lenge man har steikepanne, så spiller jo det liten rolle. I dag ble menyen steinbitfilet, laksefilet, scampi og en salat med søtpoteter og grønnsaker. Da er grillsalaten plutselig blitt sunnere og veldig god.

Grillsalat med søtpoteter

Bruk de grønnsakene du har og liker, men jeg brukte følgende:

Søtpoteter

Blomkål

Brokkoli

Asparges

Squash

Rømme

Salt og pepper

Begynn med det som trenger lengst koking og ingrediensene står i rekkefølge over. Skrell og del grønnsakene i biter og kok de. Tøm vannet av og la grønnsaken bli litt avkjølt (har du dårlig tid, kan man skylle de i litt kalt vann). Ha i rømme og smak til med salt og pepper.

Mine søtpoteter ble litt mye kokt, så derfor ble min salat litt rosa, men det ble jo veldig kul fargeJ

Scampien bør være tint før man steiker eller griller de.

Jeg steikte de i hvitløk og chili, og de trenger kun et minutt på hver side før de er ferdig.

Fiskestykkene delte jeg i to, slik at de ble trekantet. Så steikte jeg de uten mel, men med salt og pepper på. De blir fort steikt, så snu fiskestykkene etter noen minutter og så skrur man ned varmen så den får kost seg litt før servering.

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20259504)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20042030)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>t
// ]]>

2 kommentarer

2 thoughts on “Havets gleder

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *