Marinerte kyllingvinger

Categories Kyllingretter

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18221072)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>


Ca. 300 g ukrydrede kyllingvinger pr. person

Marinade:

 1 ss curry mix

1 ss mango chutney

Ca. ½ dl olje

Rør ut curry, mango og olje sammen og ha det i en pose eller skål sammen med kyllingvingene. Man kan gjerne ta kyllingvingene rett ut av fryseren. Hvor lenge man ønsker å la de ligge i marinaden bestemmer en selv. Mine ble liggende et døgn, så legg de gjerne i marinaden kvelden før.

Ha hele blandingen i en ildfast form og steik de i 20- 30min. med steikeovnen på mellom 180-200 grader.

Jeg hadde følgende grønnsaker til:

Purreløk

Kålhode

Rød og oransje paprika

Squash

Siden kålen ikke er noe god å wokke, så surrer jeg først løken i pannen med smør. Deretter har jeg i finskjært kål som fikk surre sammen med løken, før jeg hadde i paprikaen og squashen i rett før servering.

Villris og Tzatziki smaker godt til.

Tzatziki:

3 dl yoghurt naturell

1 stk slangeagurk

2 fedd hvitløk

1 ss olivenolje

½ ts pepper

½ ts salt

Rasp agurken på et rivjern og press av vannet i en sikt eller lignende. Ha det i yoghurten og tilsett renset og presset hvitløk, salt og pepper. Ha olivenolje i til sist.

Det er en fordel å la den stå noen timer før bruk så smaken får sette seg, og rør om før servering.

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(20259504)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

2 kommentarer

2 thoughts on “Marinerte kyllingvinger

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *