Bloggen min er 1 år i dag og det feires med vafler!

Categories Søte gleder

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(js)g(18381846)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('’);
// ]]>

Det er nesten utrolig hvor fort dette året har gått. Da jeg begynte å blogge så tenkte jeg at dette ble nok sikkert en blogg som ingen ville lese, men jammen meg tok jeg feil! På ett år har jeg daglige besøk mellom 150-250 og det hender at det er opp i rundt 400 lesere pr dag. Ganske utrolig at så mange leser det jeg skriver.

Tusen takk alle sammen, jeg er veldig glad og ydmyk.

Vafler uten mel var en oppfordring jeg fikk av en bloggleser, uten ville han kaste vaffeljernet, og det kan jeg jo ikke ha på samvittigheten. Så derfor har jeg komponert en vaffelrøre som jeg ikke har helt rette mål på, så alt blir ca. mål.

3 egg

2 ss rømme (bruk soyafløte eller lignende om man ikke tåler melkeprodukter)

Ca.25 g smør

2 ss fiberhusk

2 dl mandelmel (man kan male mandler selv)

2 krm salt

1 ts bakepulver

Ca. 6 dl vann (man kan selvfølgelig også bruke melk, fløte eller soyafløte)

Sukrin eller sukker om man ønsker det søtt.

Jeg hadde ikke sukrin eller sukker i for jeg ville heller ha min gode nabo Bjørg sitt hjemmelagede verdens beste bringebærsyltetøy på.

Bland egg og rømme og ha i mandelmelet og fiberhusken og spe med vann til den er passe tykk. Smelt smør og rør det i sammen med salt og bakepulver. La røren stå i rundt 15-20 minutter og svelle. Den skal være fyldig, men er den for tykk, så ha i mer væske.

Kanskje bør jeg nevne at disse vaflene ble noe fortere steikt i vaffeljernet enn ‘vanlige’ vafler.

 

 

// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(18499254)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>
// <![CDATA[
var uri = 'http://impno.tradedoubler.com/imp?type(img)g(19539596)a(2026019)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
document.write('‘);
// ]]>

5 kommentarer

5 thoughts on “Bloggen min er 1 år i dag og det feires med vafler!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *