Last Updated:

Røykelaks med akevittsaus

Categories Fiskeretter

Noen ganger blir det en helt annen mat på menyen enn det som var planlagt, slik ble dette måltidet til. Jeg var hos min far og hadde tatt ut noe hjortekjøtt, men det ble aldri ferdig kokt og trengte å koke en god stund til før det kunne blitt spisende. Jeg var utrolig sulten og det enste som var ferdig var potetene. Siden jeg ikke var hjemme og jeg hadde begrenset tilgang til råvarer, var det bare til å sette sammen av det lille som lå i kjøleskapet. Jeg hadde fått noe utrolig god hjemmerøykt laks jeg kunne bruke og sik ble denne retten til.

1 beger fløte (laktosefri) Man kan også bruke kokosmelk, da får man en annen smaksvariant

1 drammeglass akevitt

Ca 300 g røykelaks

Ørlite pepper

Rosenkål

Jeg hadde fløten i steikepannen med høy kant, hadde i akevitten og ørlite pepper. Deretter tok jeg skinnet av laksen og delte den i stykker og hadde den i sammen med det andre i pannen. Etter ca 5-8 minutter var retten ferdig.

Noe bedre mat har jeg knapt smakt, så moralen er at man kan lage god mat av lite om man bare har gode råvarer.

 

 

 

 

 

 

 

#røykelaks #røykt #laks #fisk #godfisk #Middag #middagstisp #fiskemiddag #akevit #middags #ideer #morsmiddag #Mors #middag #reker #torsk #ørret #Røykt #blåkveite #sei #Fiskepudding #melkefri #Glutefri #laktosefri #Eneklt #kjapt

3 kommentarer

3 thoughts on “Røykelaks med akevittsaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *