Taco

 

Valg av mat i dag er etter min datters ønske. Hun ble helt fortvilet når jeg sa at vi burde jo lage noe ny og spennende mat til bloggen, og lurte på om vi aldri mer skulle ha taco.  Vel det er vel å gå litt langt i å være kreativ for blogg leserne.

2-3 personer

1 pakke Kjøttdeig (bruk den kjøtt/karbonadedeigen som man ønsker)

1 ts oregano

1 ss timian

½  ts pepper

½ ts cayanepepper

1 ts salt

Ca .2 ½ dl vann

Ønsker man mer smak, anbefaler jeg :

Løk

Hvitløk

Chili eller chilipulver

Og gjerne grillkrydder eller lignende

Steik kjøttdeigen, og ha på krydder, og vann. La det så koke i ca. 5 minutter.

 

Guacamole

1 moden avocado

2 fedd hvitløk

1 ss majones

1 ss rømme (Det er ikke vanlig å bruke, så det kan kuttes ut, men jeg for min del liker smaken)

½ lime

1krm chilipepper

1 krm pepper

½ ts salt

Del avokadoen i to, og ta ut steinen. Ha kjøttet i en skål og ha i krydder, majones, rømme, hvitløk og lime. Bruk stavmikser eller en gaffel, og mos det hele godt sammen.

Lag en salat etter ønske og rasp ost til om man liker det.

Bruk tacoskjell eller lefser (sjellene er glutenfrie, lefsene må kjøpes glutenfri)

Ha en god salsa til HER

5 kommentarer

5 thoughts on “Taco

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *