Tips til Grillspyd

Categories Skalldyr

Tips til grillspyd

Sommeren har visst glemt å komme til Vestlandet i år, men vi gir ikke opp, håper og dersom det skulle komme en dag med fint vær, så er alt som kan krype å gå av både små og store ute for å virkelig ta til seg de tiltrengte soltimene eller sekundene. Skal vi da få tid å grille noe annet en pølser må det gå fort, så her er to tips for å ha på grillen.

Kjøttboller med squash, paprika og løk. Jeg hadde ferdiglagde spanske kjøttboller i fryseren som er veldig mye smak i. En bruker det en får tak i, eller har av kjøttboller og grønnsaker.



Dette er garantert noe barna vil like.

Personlig er jeg veldig glad i sjømat og foretrekker dette om det lar seg gjøre, så her er en variant.

Kamskjell, scampi og rød og grønn paprika (for det var det som var i kjøleskapet). Jeg bruker å ha en ferdiglaget olje stående i kjøleskapet med rapsolje, masse hvitløk og chili og den tømte jeg over. Hadde også et dryss hvit pepper over og litt salt. Når jeg hadde grillet disse spydene ferdig på ikke for hard varme, hadde jeg på litt lime. Kanon godt og sunt. Mange vil hevde at dette er dyr mat, men da tror jeg dere må begynne å regne ut hva det koster med kjøtt og tilbehør. Grovt regnet så kom de tre grillspydene på under 20 kr tilsamen. Ta utfordringen å regn og sammenlign selv 😉

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *