Kylling i sesamolje og kinakål

Categories Kyllingretter

Kylling i sesamolje og kinakål          

Ca. 2 personer

 

Jeg hadde bare et kyllinglår som jeg fileterte beinet av før jeg delte de i biter, men bruk den kyllingen eller det du ønsker

3 ss sesamolje(en får kjøpt i de aller fleste større butikker, denne smaken er særegen og bruker en nøytral olje oppnår en ikke samme smaken)

1/3 kinakål

1 gulrot

Litt hermetiske grønne erter(dropp om du ikke liker eller ikke har)

1 stor Sjalottløk

½ hvitløk

Et stykke av ingefærrot (den varierer i størrelse så bruk etter hvor godt du liker og er kjent smaken)

½ chili

Salt og pepper

Skjær opp kyllingen. Rens og del hvitløk, ingefærrot og chili og hakk de i små biter. Vask og rens kinakål, løk og gulrot. Kinakålen skjæres i forholdsvis store biter uten forsvinner den lett når den blir steikt. Gulroten deles i litt store staver.

Ha oljen i pannen og la den bli litt varm, men den bør ikke bli for varm for da blir den ødelagt.

Ha i kyllingbitene, chili, hvitløk, ingefær og løk i olje og la de surre litt sammen. Ha i gulroten og til sist kinakålen. Ha i salt og pepper og la det surre noen få minutter og den er klar til servering. Ha gjerne ris eller pasta til. Jeg for min del syntes det smakte utmerket uten noen av delene.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *