Risrett med kylling

Categories Kyllingretter

Risrett med kylling



 

Jeg hadde både ris og kylling igjen fra dagen før og siden jeg hater å kaste mat, så gjelder det å lage noe nytt av det.

1 porsjon ferdig kokt ris fra dagen før(eller en koker ris)

1 kyllinglår eller annen kylling som er ferdig steikt

½ dl vann

1 ts suppebuljong

2 bunter blomkål

5 sukkererter

Litt paprika

2 stk Vårløk

1 fedd hvitløk(sløyf det om du ønsker)

Pepper

Litt fuskepesto (Bruk gjerne ferdig pesto fra glass eller andre ting en ønsker å tilsette)

 

Kok opp vann og buljong og ha i ris og delt blomkål og la det koke litt. Del kyllingen, paprikaen og sukkererter i biter å ha de i risen. Til sist brukte jeg resten av fuske pestoen min som jeg smakte det til med.

 

Pesto

1-2 fedd hvitløk

5 ss pinjekjerner eller en kan bruke valnøtter, solsikkefrø osv.

1 potte basilikum

75 g parmesan (og det hadde jeg ikke, men det smaker godt likevel)(og uten parmesan blir det fuske pesto)

0,5 dl olje

1 ts om en ikke bruker ost i mindre med ost.

pepper

Bruk stavmikser eller andre typer kjøkkenmaskin som knuser kan alt sammen.

Skrell hvitløk, ta basilikumen fra potten og ha alt i en skål sammen med oljen og la det bli en jevn masse. Har du parmesan i kan det være lurt å raspe den litt før en har den i. Smak til med salt og pepper.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *