Grille, grille, grille, trallala

Categories Kjøttretter

Grille, grille, grille, trallala

Grillsesongen er brått blitt aktuell igjen, og da må en jo ha en god potetsalat til.

Personlig er jeg veldig glad i å grille fisk, men denne gangen hadde jeg allerede bestemt meg for å ha kalkunfilet til middag, så da solen tittet frem ble behovet for å lage mat ute brått vekket til liv. Hos oss er det tradisjon at uansett hva vi griller, så må det være pølser i tilegg. Det er forett, hvilerett og eller dessert, sånn er det bare. Det er utrolig hvor fort en glemmer og det merket jeg når jeg plutselig så en sort pølse på rillen, jeg kom på hvor fort det kunne skje *S*

Denne potetsalaten har jeg laget siden jeg var ganske ung, selv om jeg fortsatt er ung da selvfølgelig??

Potetsalat

Ca 4 personer

10-12 poteter

½ purreløk eller tilsvarende med annen løk (vårløk er helt supert)

1 beger rømme

Litt majones (litt mindre en halv pakke vil jeg tro)

Ca 1 ts salt

2 krm pepper

Skrell potetene og kok de. Sil vannet av potetene og ha den rensede og oppdelte løken i pannen. Vanligvis deler jeg bare potene i pannen med en vanlig smørekniv, det spiller ingen rolle om bitene blir like stor eller ikke. La de stå å avkjøle seg en stund, men ikke la de ble helt kald(Skal du lage den på forhånd så gjelder dette selvsagt ikke, dette er vist en holder på å grille). Når potetene er litt avkjølt så tar en i salt, pepper, rømme og majones. Og en har en lun deilig hjemmelaget potetsalat til maten.



0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *