Trøndersodd

Categories Supper

 Trøndersodd har vi ikke noe tradisjon for her på vestlandet og det er vel naturlig. Men vi tar da til oss mat fra hele verden, så jeg vil gjerne fremme denne gode retten. Jeg må innrømme at denne gangen er det ikke jeg som har laget maten, den er faktisk kjøpt, og det har jeg heller ikke gjort selv!

For de som ikke skulle vite det, så er jeg veldig glad i Trøndelag og folkene som bor der, de har en ro og et åpent sinn som de fleste kan misunne. Men jeg har aldri klart å lure ut av de helt hvordan Trøndersodd lages fra grunnen av, så er det noen som vil dele det med meg så hadde det vært artig. 

Karin er blitt en av mine gode venner i Trøndelag, og hun kjøpte Sodd så jeg skulle ha ?en smak av Trøndelag? her hjemme. Da må jeg selvsagt dele det med flere venner. 🙂

 Det kommer ikke verken noe inn eller ut av en lukket hånd!

Dermed er det i dag faktisk bare et bilde av maten og ingen oppskrift.

Før fikk jeg tak i Sodd på Rema 1000, men så byttet de til et annet merke som er fullstendig uspiselig, så her er en oppfordring til butikk kjedene om å ha kvalitet fremfor kvantitet!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *