Grønnsaker, kylling på boks med litt spagetti

Categories Kyllingretter

Bikinisesongen nærmer seg ser jeg på facebook, mange som forsøker å installere den der *S* Siden jeg ikke fikk det til, så er det bare å bite i det sure eple og innse at den eneste metoden som egentlig virker, er å legge om matstilen litt med blant annet å bruke mer grønnsaker, fortsatt spise små jevne måltider bevege meg mer.

Og derav denne retten

Grønnsaker, kylling på boks med litt spagetti

4 personer

1 Kylling på boks(samme som bokskinke på boks)

1 brokkoli

8 store asparges

1 paprika

Rettich (jeg har fortsatt litt igjen av det som jeg må bruke opp, så her kan en velge en annen grønnsak for eksempel blomkål)Bruk de grønnsakene du har og liker, bare bruk rikelig!

Fersk koriander (og jeg har også mer av den som må brukes. En kan bruke andre urter krydder eller for eksempel pesto)

1-2 ss olje

Salt

pepper

Spagetti (helst fullkorns) (bruk bare halvdelen av den mengden du eller bruker)

Kok spagettien etter anvisning fra pakken. Rens og skjær opp grønnsakene i passe biter. Når pastaen nesten er kokt tar en først opp i de grønnsakene som trenger mest koking(for eksempel blomkål) og de som trenger minst sist. Når alt er passe kokt, siler en av vannet i et dørslag eller en sil og heller det i pannen igjen. Så tar en eller to spiseskjeer olje i og krydder(hakket koriander), salt og pepper. Og oppdelt kyllingen i biter så den får bli lun.

ENKELT, SUNT OG GODT 😉

(beklager det dålige bilde, jeg har nok ikke verdens beste kamra).

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *