Wock med svinekjøtt og byggryn

Categories Kjøttretter

 

I dag har jeg vært på besøk hos min kjære venninne Helga der jeg hadde et lite miniforedrag og livsstilsendring. Det var veldig kjekt å få øve seg med en så entusiastisk og kjekke damer.

Helga laget deilig wock til meg og her er oppskriften

til 2 pers

 

1 pk stimlet svinekjøtt

2 prosjonspakke byggryn

1 pk wockblanding

1/2 løk

event. 1/2 paprika

2 kvitløkfedd

olje til steking

salt, pepper

 

Steik kjøttet i wocken i olje, med salt og pepper. Når de e ferdig ta det over på et fat.

Steik løken litt før en tar i wockblanding og kvitøk.

Ha deretter kjøttet tillbake i wocken.

 

Kok byggryn etter anvisning på pakken.

Ha det deretter opp i wocken.

 

Serveres med event. sweet chilisaus og soya saus

 

Håper det vil smake og vel bekomme 🙂

 

 

 

En utrolig enkel, sunn og velsmakende rett.

Tusen takk for nydelig mat Helga

3 kommentarer

3 thoughts on “Wock med svinekjøtt og byggryn

  1. nicolai: En stor glede å kunne inspirere. det finnes ganske mange gode, billige, enkle å lageretter på bloggen. Trenger du tips, så hjelper jeg gjerne

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *